segt som kola är det just nu.

Det blir inte många inlägg, men jag gör ett tappert försök till att skriva något vettigt.

Idag har vi haft kompisar här, A har lekt med två små flickor och deras mamma har klippt oss och gjort slingor i mitt hår.

Underbart, synd bara att A verkligen avskyr att bli klippt. Han skriker, gråter och ropar MAMMA så det nästan skär i ett modershjärta. Ändå håller man fast honom för att han ska bli jämt klippt. Till slut vann han över oss och jag får ta saxen och klippa till runt öronen när han sover.

Synd att han ska vara så arg på saxen, han vet inte hur bra vi har det som får hembesök av frisören.

Annars är det mycket planering just nu. Höstens topp 3 är:

Dop av lilleman
Mallorca resa
Storkillens 2-årsdag

Därefter kommer december med allt vad den månaden innehåller. Fika, pyssel, julkalender och julklappar.

Nästan så att man längtar tills de första dagarna i januari när livet lugnat ner sig lite igen.

Allt går så snabbt, livet rullar på och man hänger bara med. Jag hoppas att man får tid att stanna upp och njuta också.

Den 1 okt börjar mitt gymkort gälla igen. Då ska det bli inplanerad egentid. löparbandet och jag, nu j*klar ska det bli andra bullar =)

Nu vaknar snart mina små prinsar och innan dess tänkte jag hinna röja i köket. Diskmaskinen ska fyllas och bord torkas av. Att man blir så trött av att ha småkids hemma som leker för fulla muggar.

~H~

Kommentera

Publiceras ej